Monday, November 1, 2021

See Me at the Smithsonian

See Me at the Smithsonian is an interactive program for adults with dementia and their care partners.

On scheduled weekdays, pre-registered participants (8-10 people) explore some of the Smithsonian’s most beloved objects in small group discussions and multi-sensory activities. See Me provides intellectual engagement, opportunities for socialization, and the ability for loved ones to spend time together in a relaxed setting. In-gallery programs take place at the Smithsonian American Art Museum, National Portrait Gallery, National Museum of Asian Art, National Museum of African American History and Culture, and the National Museum of American History.


Since May 2020, we have fully transitioned to delivering virtual See Me programs. To date, all five museums have hosted virtual programs via Zoom and plan to continue this practice for the foreseeable future.

Programs in English are held on the 1st and 3rd Wednesday of the month from 2:00 to 3:00 p.m. Programs in Spanish are held on the 4th Wednesday of the month from 2:00 to 3:00 p.m. Virtual programming for larger groups in community locations are available upon request.

To learn more about See Me at the Smithsonian at Access@si.edu



See Me en Español
See Me en Español es un programa interactivo dirigido a adultos con demencia y a sus cuidadores. En determinados días laborables, los participantes previamente registrados (de 8 a 10 personas) exploran algunas de las obras más emblemáticas del Smithsonian en pequeños grupos de debate y realizan actividades multisensoriales. See Me ofrece participación intelectual, oportunidades de socialización y la posibilidad de que nuestros seres queridos pasen tiempo juntos en un entorno relajado. Las sesiones tienen lugar en el Museo de Arte Estadounidense, la Galería Nacional de Retratos, el Museo Nacional de Arte Asiático, el Museo Nacional de Historia y Cultura Afroamericanas, y el Museo Nacional de Historia Estadounidense.

Desde mayo de 2020, los programas See Me son exclusivamente virtuales. Hasta la fecha, cinco museos han ofrecido programas virtuales a través de Zoom y tienen previsto continuar con esta práctica en el futuro inmediato.

Ofrecemos See Me en Español el cuarto miércoles de cada mes, de 2:00 a 3:00 p. m. La programación virtual para grupos más grandes en centros comunitarios está disponible previa solicitud.

Si desea más información sobre See Me at the Smithsonian, póngase en contacto con  en Access@si.edu.